פברואר 25, 2019

איך לקדם סרטון ביוטיוב? כל מה שצריך לדעת על קידום סרטונים ביוטיוב

כותב המאמר: רפאל סבן

קידום אתרים הוא נושא חם, כולם רוצים שהאתר שלהם יופיע בדף הראשון ובתוצאה הראשונה בגוגל. השאלה היא, איך לקדם סרטון ביוטיוב.

אסור לשכוח, שיוטיוב הוא המנוע חיפוש השני בגודל בעולם, אחרי גוגל כמובן. כך שמי שלא שואל שאלה בגוגל, סביר להניח שהוא פונה ליוטיוב כדי למצוא את התשובה.

בניגוד לגוגל, ביוטיוב ניתן למצוא סרטונים שעונים על השאלה שלנו. לעתים ניתן למצוא גם סרטונים בגוגל, אבל ברמת העיקרון אפשר לומר שיש הפרדה בין שתי הדברים. סרטונים ביוטיוב, וטקסט בגוגל.

אז השאלה היא איך מקדמים סרטונים כדי שיופיעו במקום הראשון ביוטיוב?

איך לקדם סרטון ביוטיוב?

איך לקדם סרטון ביוטיוב

למצוא מילות מפתח לסרטון שלנו

השלב הראשון הוא למצוא מילות מפתח בהם אנחנו רוצים להיות מדורגים. אנחנו צריכים למצוא מילות מפתח שאנשים מחפשים, ולא ביטויים מתים, שאף אחד לא מחפש.

הדרך שלי למצוא ביטוים היא בעזרת מנוע החיפוש של יוטיוב. אני פשוט מקיש את מילת המפתח העיקרית שלי ובודקת את ההשלמות שיוטיוב מציעה לי.

לצורך העניין אחפש את הביטוי קידום אתרים, ואבדוק מה אנשים מחפשים סביב הביטוי הזה.

השלמת ביטוי בחיפוש קידום אתרים במנוע החיפוש של יוטיוב

אז כאן אפשר לראות את השלמות הביטויים שיוטיוב מציעה לנו. אם אנחנו רוצים לקדם סרטון ביוטיוב אנחנו צריכים לדעת מה אנשים מחפשים.

דוגמה נוספת אם אחפש את הביטוי ״איך לנהל״.

הצעות לביטוי איך לנהל במנוע החיפוש של יוטיוב

לפי התוצאות ביוטיוב אפשר לראות שאנשים הכי מחפשים איך לנהל את הכסף שלהם. גם השאלה איך לנהל דף עסקי בפייסבוק עולה, וכך אני יודע שזהו ביטוי רלוונטי לעסק שמתעסק בניהול דפי פייסבוק.

השיטה הזאת היא חינמית לחלוטין, ולא דורשת מכם לעשות שימוש בכלים חיצוניים. כל מה שצריך לעשות הוא רק להגיע ליוטיוב ולהתחיל לחפש.

כדי לקדם סרטון ביוטיוב צריך לתת תוכן טוב

אחרי שמצאנו את מילות המפתח בהם אנו רוצים להופיע, הגיע הזמן להפיק את הסרטון.

אבל לפני שאנחנו מתחילים בהפקת הסרטון, חשוב לי להדגיש את הדבר החשוב ביותר בכל הקשור לתוכן באינטרנט. כדי להופיע גבוה, צריך ליצור תוכן טוב ואיכותי.

לפני שאנחנו בכלל חושבים על איך לכתוב את התיאור לסרטון ביוטיוב, איך לכתוב את הכותרת, צריך לעשות תוכן איכותי וטוב. כזה שבאמת נותן ערך לגולש.

איך אורך סרטון משפיע על הדירוג שלו

חשוב לזכור תמיד, תוכן איכותי הוא המלך, סרטונים איכותיים ידורגו גבוה ביוטיוב כפי שמאמרים איכותיים ידורגו גבוה בגוגל.

אז מה האורך האופטימלי לסרטון יוטיוב?

התשובה היא פשוטה - הזמן הדרוש להעברת המסר האופטימלי, הוא האורך הטוב ביותר. אין צורך לקצר, ואין צורך לעשות מגוון רחב של חלקים לכל סרטון. סרטון אחד, ארוך שמסביר ומפרט הוא האופטימלי.

במקרה הכי גרוע אפשר תמיד לעשות תוכן עניינים לסרטון בתיאור הסרטון.

מניסיון שלי אני יכול לומר שסרטונים שאורכם כ-10 דקות ומעלה, מביאים תוצאות טובות יותר מסרטונים קצרים. כמובן שאורך הסרטון בפני עצמו הוא לא פרמטר קובע, אבל בהחלט יש לו השפעה.

אם נחפש למשל את הביטוי: Youtube SEO. נוכל לראות שהסרטונים הראשונים הם דווקא הסרטונים הארוכים.

צילום מסך של תוצאות החיפוש ביוטיוב לביטוי: קידום ביוטיו

כלומר יוטיוב לא מעדיפה סרטונים קצרים, אלא סרטונים ארוכים, כאלו שנותנים ערך אמיתי לצופה.

טיפים איך לקדם סרטון ביוטיוב

אפשר להבין את ההיגיון של יוטיוב לקדם סרטונים ארוכים יותר. הרי בניגוד לגוגל, יוטיוב היא לא כלי תווך. כאשר לוחצים על תוצאה ביוטיוב, אנחנו נשארים בתוך הפלטפורמה. זאת בניגוד לגוגל שרק מקשרת לאתרים אחרים.

כאשר אנחנו מחפשים איך לקדם סרטון ביוטיוב, אנחנו צריכים לחשוב על פי המטרות העסקיות של יוטיוב. יוטיוב רוצה להשאיר את הגולשים כמה שיותר זמן באתר, שיעברו בין סרטון לסרטון, ושיראו סרטונים ארוכים.

זמן שאייה ביוטיוב על פי אתר SimilarWeb

כל פי האתר SimilarWeb, ניתן לראות שזמן הגלישה הממוצע ביוטיוב הוא כ-21 דקות. מספר מטורף. כל בעל האתר יכול רק לחלום על מספרים כאלו.

ככל שהסרטון ארוך יותר, כך יש בו יותר פרסומות, כלומר יוטיוב מרוויחה יותר כסף.

כל המנגנון של יוטיוב בנוי כך שאנשים יצפו בסרטונים, יהנו ימשיכו לצפות. לכן תוכן איכותי לסרטונים ארוכים הוא זהב עבור יוטיוב. ומה שזהב מקדמים.

איך כותרת הסרטון משפיעה על הדירוג שלו ביוטיוב?

הכותרת של הסרטון משפיע על דירוג הסרטון ביוטיוב בשתי דרכים:

  1. שילוב מילות מפתח רלוונטיות לסרטון.
  2. יחס הקלקה-חשיפה.

מילות מפתח בכותרת - כותרת הסרטון מוצלחת צריכה לשלב בין שני דברים חשובים מאוד. הדבר הראשון הוא, שילוב מילת המפתח הרלוונטית בכותרת הסרטון.

במידה ואתם רוצים להיות מדורגים בשאלה: איך לקדם סרטון ביוטיוב, אז כדאי תצטרכו לשלב את מילת המפתח בכותרת. למשל: כך עובד קידום סרטונים ביוטיוב, כך מקדמים סרטון ביוטיוב, איך לקדם סרטון ביוטיוב 2019.

הכותרת צריכה להעביר מסר ברור של תוכן הסרטון.

יחסי הקלקה-חשיפה - המרכיב השני והחשוב לא פחות והוא יחס הקלקה-חשיפה. לא מספיק לשלב את מילות המפתח בכותרת, חשוב ליצור כותרות מעניינות שפונות לקהל היעד.

אם נחזור לדרך בה חושבת יוטיוב, נוכל להבין מהר מאוד למה יחס ההקלקה לחשיפה הוא חשוב כל כך. מטרתה של יוטיוב היא להציג סרטונים רלוונטים בתוצאות החיפוש.

במידה ואחפש "קידום סרטון ביוטיוב" או "איך לקדם סרטון ביוטיוב", ואראה את הסרטון שלכם, אך לא אלחץ. יוטיוב תבין שכנראה יש בעיה. אם מדובר באדם בודד אז הכל בסדר, כנראה שפשוט היו תוצאות טובות יותר.

אבל אם זה קורה כל הזמן, שאנשים נכנסים לסרטון, צופים מספר שניות ועוברים לסרטון אחר. או שהגולשים מדלגים באופן המוני על הסרטון, כנראה שיש בעיה עם הסרטון.

הבעיה יכולה להיות כותרת לא מוצלחת, תמונה מקדימה לא מספיק מושכת או תיאור בעייתי. לכן יש לבדוק את שלושת הפרמטרים הללו לפני שמעלים סרטון ליוטיוב.

איך לכתוב תיאור מוצלח לסרטון ביוטיוב?

אני יודע שכבר אמרתי את זה, אבל כדי לקדם סרטון ביוטיוב, צריך תוכן איכותי.

תיאור הסרטון הוא ללא ספק חלק מהתוכן, אולי לא כולם מסתכלים וקוראים אותו, אבל יוטיוב יודעת להבין מה הוא אומר.

אל תפוצצו את תיאור הסרטון במילות מפתח!

הרבה מקדמים ממלאים את תיאור הסרטון במילות מפתח, כיאילו ביוטיוב יושבת חבורה של ילדים שפעם ראשונה נגעה באינטרנט.

כדי לכתוב תיאור סרטון של 100-150 מילה, שמסביר בקצרה על מה הסרטון הולך לדבר, ומשלב באופן אלגנטי את מילות מפתח בתוך התוכן.

בסוף התיאור, להוסיף קישורים לעמוד הפוסט בתוך האתר, או לאתר האינטרנט הרלוונטי. תתנו ערך בתיאור, ויוטיוב תעריך את העבודה שאתם עושים.

אני מקווה שעזרתי לכם להבין איך לקדם סרטון ביוטיוב. אתם מוזמנים לחפש בבלוג השיווק כתבות נוספים שיעזרו לכם שיווקית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רפאל סבן - פיתוח עסקי ושיווק

מגיע שלב בו כל עסק צריך עזרה לעשות את הצעד הנוסף קדימה. פיתוח עסקי שיווק נכון, יאפשר לכל בעל עסק להגדיל באופן משמעותי את מאגר הלקוחות שלו. גידול עסקי מהר מידי, עשוי להוביל למשברים, לכן תהליך פיתוח העסק צריך להעשות במקצועיות.
פנו אלי