מה זה סטורי? מתי משתמשים בו? ואיך ניתן להגיע לחשיפה גבוהה יותר בסטוריז שאנחנו מפרסמים ומעלים לעמוד אינסטגרם שלנו. במאמר זה נלמד הכל על סטוריז באינסטגרם. מה זה סטורי, ואיך משתמשים בו נכון כדי לקדם את הלקוחות שלנו.

תמונה של מסך ההתחברות באיסטגרם

מה זה סטורי? קצת דיבורים על סטוריז

אם טרם ידעתם, פייסבוק (Facebook) היא גם הבעלים של הרשת החברתית אינסטגרם (Instagram). בשלב מסוים, הם החליטו שסנאפצ’ט (Snapchat) נוגשת להם יותר מידי בנתח שוק, ופשוט החליטו להעתיק את הקונספט. הסטוריז.

כדי להבין מה זה סטורי באינטסגרם, צריך להבין את הרעיון הבסיסי שבסנאפצ’ט. האפליקציה מאפשרת לכולם לתעד את היום שלהם ולשתף אותו עם האנשים איתם הם מחוברים באפליקציה. כל אותם האנשים, יקבלו גישה לאותם הסרטונים שהועלו. אז מה ההבדל? ההבדל הוא, שבניגוד לרשתות חברתיות אחרות, התמונות והסרטונים יימחקו תוך 24 שעות מרגע פרסומם.

על אותו העיקרון בדיוק עובד גם הסטורי באינסטגרם. בנוסף לאפשרות הרגילה לפרסם תמונות, המשתמש מקבל אפשרות לפרסם את התמונות גם בסטורי. הסטורי יאפשר לו לעתד את מהלך היום שלו, מה הוא עשה, אכל וכו’. בדיוק כמו בסנאפצ’ט גם הסטורי באינסטגרם נמחק לאחר 24 שעות.

מאז שתכונת הסטורי שהייתה ייחודית לסנאפצ’ט נכנסה גם לאינסטגרם, רבים החלו לעזוב את האפליקציה הצהובה. נכון לעכשיו הסטורי באינטסגרם הוא כלי שיווק חזק מאוד, שיכול לחשוף את המסרים של החברה שלכם באופן שוטף לקהל היעד.

עם הזמן, הסטורי התפתח יותר ויותר ונוספו לו תכונות חדשות. כיום ניתן להוסיף תגיות של מיקום, תיוגים ואפילו מוזיקת רקע. נראה שגם אינסטגרם הבינה את חוזקו את הכלי שהם לקחו מהמתחרים שלהם.

מה זה סטוריז? – סימן סטורי באינסטגרם

איך עובדים הסטוריז באינטסגרם?

הקשה על לחצן המצלמה בפינה השמאלית העליונה של המסך, או החלקת המסך ימינה מכל מקום באפליקציה, תפתח לנו את האפשרות לפרסם סטורי. לחיצה קצרה על הלחצן המרכזי יצלם תמונה, ולחיצה ממושכת תצלם סרטון וידאו. ניתן גם להחליק בין אפשרויות הצילום השונות, כדי ליצור אפקטים וחוויה יחודית יותר. אתייחס כרגע לאפשרות לצילום Boomerang בלבד.

Boomerang – צילום בומרג כשמו הוא. מצלמים תנועה בכיוון אחד, והיא חוזרת מהכיוון ההפוך. תכונה נחמדה מאוד כדי לצלם קולקציה חדשה שהגיע עתה לחנות ושאתם רוצים לשתף עם קהל הלקוחות שלכם.

לאחר שצילמו את הסטורי שלנו, אנחנו יכולים להוסיף לו מדבקות או טקסט. טקסט יאפשר לנו לחדד את המספר ולגם להניע את קהל היעד שלנו לפעול דרך הסטורי באינסטגרם. המדבקות יאפשרו לנו לתייג את המיקום של החנות, או כל אדם אחר שנרצה. תכונה חדשה שנוספה לאחרונה, היא האפשרות להוסיף שירים, מה שבמדינות מסויימות עדיין לא עובד.

עם סיום העריכה, נוכל לפרסם את הסטורי שלנו ברשת החברתית. כדי לעשות זאת נלחץ על סמל המעגל שתחתית המסך ונשתף את מה שהכנו לכולם. ניתן גם ליצור רשימה של “חברים קרובים”, ובכך לצמצם את החשיפה לחברים אישיים יותר. עבור דפים מקצועיים, אני נוהג להשתמש באפשרות הזאת על מנת להציע הצעות ללקוחות קבועים שעוקבים אחרי. זה גורם להם להרגיש מיוחד ומאפשר לי ליצור חיבור בן הגולש למותג. עם פרסום המדיה, היא תשאר באוויר במשך 24 שעות אם לא נמחק אותה עד אז.

צפיות בסטורי

כאשר נוסיף מדיה לסטורי שלנו, הוא יופיע בפרופיל האישי כאשר טבעת צבעונית תופיע סביב תמונת הפרופיל שלנו. אנשים יוכלו להקיש עליה ולצפות בסטורי שפרסמנו. אך המקום המרכזי בו מופיעים הסטוריז שאנחנו מעלים, הם למעלה בדף הראשי של אינסטגרם.

כל מי שעוקב אחרינו יוכל לראות את תמונת הפרופיל שלנו למעלה בדף הבית, ועל ידי לחיצה על התמונה יתחיל בצפייה בו. לא מספיק לדעת מה זה סטורי, צריך גם לדעת כיצד להשתמש בו. כיוון שהסדר בו מופיעים הסטוריז, הוא על פי העוקבים איתם למשתמש יש את האינטרקציה הגדולה ביותר. ההיגיון בכך הוא שהמשתמשים ייחשפו קודם לסטוריז של האנשים שהם באמת אוהבים.

פיד תמונות באינסטגרם

תגובות בסטורי

בניגוד לתמונות או לסרטונים, התגובות שאנו מקבלים על הסטוריז שמועלים לפלטפורמה אינן ציבוריות. רק מפרסם הסטורי יוכל לצפות בתגובות. דבר זה מחזק את האפשרות לפיתוח קשר אישי בין קונים פוטנציאלים ולבין מותגים. כאשר חובב המותג מגיב על סטורי שהעלה המותג, הוא למעשה יוצר ערוץ תקשורת.

ערוץ תקשורת זה, מאפשר למותג לתקשר באופן ישיר עם מי שהגיב על הסטורי. בניגוד לתגובות, סטורי הוא דבר מחייב הרבה יותר. כיוון שהוא אישי ופרטי. לכן הפוטנציאל לשכנע ולנהל שיח אישי הוא גדול מאוד. חשוב לדעת שהתגובות לסטורי, אינן נשמרות ל-24 שעות. תגובות לסטורי ישלחו בצורה של הודעה פרטית.

מה עוד אפשר לעשות עם סטוריז?

להוסיף אפקטים – קיימים מגוון של אפקטים הזמינים לסטוריז באינסטגרם. הם מאפשר להוסיף שירים, טקסט, תיוגי מיקום וכו’. כדאי לחקור מעט יותר את האפליקציה כדי להבין את שלל האפשרויות הקיימות.

להוסיף מוזיקה – בחלק מן המדינות בעולם ניתן גם להוסיף מוזיקה. פייסבוק חתמה על הסכם לשידור שירים דרך הסטורי, ומאגר השירים גדל מידי יום.

מי צופה בסטורי? – האפשרויות החשובה ביותר עבור משווקים היא אפשרות המדידה. ניתן למדוד את החשיפה אליה הגיעו הסטוריז, וכך לדעת האם משתלם לנו להגיע משאבים שם.

פרסום סטוריז בפרופיל – אפשרות חביבה ביותר היא האפשרות לרכז בפרופיל האישי שלנו, מעגלי סטורי מותאמים ליעדים או אירועיים שלקחנו בהם חלק. למשל אם היינו בטיול בצרפת, נוכל להוסיף מן האלבום תמונות בצורת סטורי ולהשאיר אותו באופן קבוע מבלי שימחק.

אחרי שהבנו מה זה סטורי, ובעיקר מה זה סטורי באינסטגרם, הגיע הזמן ללמוד איך להשתמש בסטורי בצורה נכונה.

איך להגיע ליותר חשיפות בסטורי

איך להגיע ליותר חשיפה בסטורי neilpatel

בחלק הזה, נראה כיצד אנו יכולים להגדיל באופן משמעותי את החשיפה שלנו דרך הסטוריז. לגרום ליותר עוקבים להחשף אלינו ולתוכן שאנחנו מפרסמים. ראשית כל, אני רוצה לציין שהשיטות שאחלוק, הן שיטות שיעבדו לעמודים שיש להם כבר מספר עוקבים ולא לעמודים חדשים שמתחילים מאפס.

השיטות הללו יהיו שימושיות עבור עמודים בעלי 1000 עוקבים ומעלה, או עמודים שיש להם כרגע למעלה מ-200 צפיות על כל סטורי שהם מעלים. אם טרם הגעתם למספרים הללו, תמיד תוכלו ללמוד מה לעשות בעתיד.

לפרסם סטוריז באופן קבוע הוא דבר קריטי

לפרסם סטוריז 4 פעמים ביום

סטוריז הם לא מיילים, אין בעיה לפרסם 1 ואין בעיה לפרסם 50. העיקר הוא לפרסם. מבדיקות שעשיתי, נראה כי פרסום סטוריז באופן שוטף מביא ליותר חשיפה מאשר פרסום סטורי אחד בודד ביום. אין בעיה למחזר תמונות ישנות שכבר פורסמו, לחשוב על רעיונות מצחיקים שיוצאים מהקופסה. הבעיה היחידה היא, לא לפרסם.

ראשית כל, פרסום סטוריז באופן שוטף יאפשר לנו לקבל הבנה עמוקה יותר על קהל היעד. מה הוא אוהב, ובאיזה תוכן הוא בוחר להתערב. הזמן יאפשר ללמוד את העוקבים, ולהבין מה הם מחפשים וכך להתאים להם את המוצרים הרלוונטים. אני ממליץ לפרסם לפחות 4 סטוריז ביום, כך שגם יותר גולשים ייחשפו לתוכן שאנו מפרסמים, וגם אנו נלמד יותר על הגולשים עצמם.

תיוגים ומיקומים בסטורי הם דבר חשוב

הדרך הטובה ביותר להגדיל את כמות הצפיות הסטורי שלנו, הוא לחשוף אותו לקהל יעד חדש שלא מכיר את מהתוכן שאנחנו מפרסמים. לכאורה זו שמעת כמו משימה חדשה, של חדירה לקהל יעד חדש. אך אינסטגרם מאפשרת לעשות זאת, בקלות רבה יחסית.

כאשר נלך ללשונית “גילוי” שבאינטסגרם, נוכל לעבור למצוא תמונות וסטורי נפוצים שאינם של אנשים שאנחנו עוקבים אחריהם. מדובר באנשים רגילים, בדרך כלל מפורסמים או מותגים, שנבחרו להופיע שם. לא מדובר בשטח ממומן, לפחות לא באופן גלוי או מורכז על ידי אינסטגרם עצמה.

על מנת להעלות את הסיכויים שלנו להיכנס לאזור הנחשק, חשוב לתייג מקומות בהם אנו נמצאים. אם יש להם תמונה מיוחדת מתוך החנות, או משהו חביב אחר. כדאי להתאים את הטקסט בהתאם, ולא לשכוח לתייג את המקום בו אתם נמצאים. זה יכול להיות עיר, בר, או כל מקום אחר שאינסטגרם מציעה תיוג שלו. אם אתם ברי מזל, אינסטגרם עשויה להציג אתכם באזור הנחשק.

hashtag הם דבר שחשוב להוסיף בסטורי

תיוגים או hashtag, הם דבר שחובה להשתמש בו מידי פעם. לא הייתי מרחיק לכת ומשתמש בו על כל פוסט, אך ללא ספק פעם ביום להוסיף hashtag לתמונת סטורי שלנו לא יזיק. אינסטגרם מקבצת את כל הסטוריז הנמצאים תחת תיוג מסוים לסטורי אחד, אותו היא מציגה תחת תוצאת החיפוש של אותו התיוג ברשת החברתית.

לכן חשוב לעשות hashtag למילים או ביטויים פופולארים, כאלו שיש להם חיפושים. כמובן שאותם ה-hashtags צריכים להיות בהקשר לתוכן שאתם מפרסמים בעמוד, אחרת אין טעם.

תיוג מותגים

הטיפ הזה יתאים יותר לאנשים פרטיים מאשר לחברות. כדאי לכם לתייג מותגים בהקשר הנכון. למשל אם אתם מעלים תמונה שלכם בחנות של מותג, כדאי לתייג את אותו המותג. כנ”ל לגבי מסעדות, בתי קפה וכו’.

חשוב להבין שבצד השני עובדים מנהלי שיווק, שרוצים להציג שהמוצר שלהם נחשק. לכן פעמים רבות הם מפרסמים את הסטורי בחזרה בעמוד שלהם. כמובן שאתם מקבלים קרדיט, וזוכרים לחשיפה יפה מאוד בעמוד המותג הרשמי.

מקווה שהצלחתי לעשות סדר בכל הנוגע לסטוריז בכלל ולסטורי באינסטגרם בפרט. כמו כן שהבנתם מה זה סטורי ואיך להשתמש בו בצורה נכונה.