דצמבר 26, 2018

המדריך לפוסט המושלם והויראלי בפייסבוק

כותב המאמר: רפאל סבן

הדרך העיקרית בה ניתן למדוד האם סטטוס הצליח או לא הצליח בפייסבוק, הוא על ידי מדידת כמות הלייקים שהוא קיבל. סטטוס שקיבל מספר גבוה של לייקים ותגובות ייחשב לסטטוס מוצלח יותר, מאשר כזה שלא קיבל מעורבות.  

ניתן לקשר בין כמות המעורבות אליו זכה פוסט מסוים, לכמות החשיפה שהוא קיבל. כלומר, הגיוני שפוסט שהגיע ל-10,000 גולשים יזכה לחשיפה גבוהה יותר, מאפשר פוסט שתפוצתו 1000. על הנייר, אכן כך הדבר. ככל שתפוצת הפוסט גבוהה יותר, כך הסיכוי מעורבות בו עולה גם כן. אך חשוב לזכור, שאחד הפרמטרים שפייסבוק לוקחת בחשבון שהיא מגדילה את החשיפה של פוסט מסוים, הוא היחס תפוצה מעורבות שאותו הפוסט קיבל. אז ככל שפוסט יקבל יותר מעורבות (לייק, תגובה, שיתוף), כך תפוצתו תגדל. זאת משום שהאלגוריתם של פייסבוק, מבין שהסטטוס שלהם מביא ערך, ולכן הוא ירצה שעוד אנשים ייראו אותו.

הגיוני שסטטוסים טובים או מעניינים יותר יזכו ליותר מעורבות, אבל לא כל יום יש לאנשי דיגיטל הברקות. רעיונות מגניבים ומשעשעים לא מגיעים על בסיס שעתי או יומי. עלינו לדאוג לתחזק את המעורבות בדף בפייסבוק גם כאשר אין לנו הברקות יוצאות דופן. לכן במאמר הזה נראה איך לכתוב את הפוסט המושלם בפייסבוק.

שאלו שאלות בסטטוסים בפייסבוק

שאל שאלה בסטטוס

ישנם שני סוגי שאלות, שאלה פתוחה ושאלה סגורה. שאלה פתוחה היא שאלה בה נשאל נושא, ונבקש לקבל תשובה מפורטת אשר אינה כן או לא. למשל: "איך לכתוב את הפוסט המושלם בפייסבוק?". שאלה סגורה לעומת זאת תהיה: "האם סטטוס של שאלה הוא הפוסט המושלם בפייסבוק?" במקרה הזה, הגולש יענה בכן או לא.

לכן עבודתו של מנהל העמוד לדעת מה קהל היעד שלו מעדיף, שאלות פתוחות או סגורות. האם הוא חפץ לשתף את הידע שלו, ויעדיף שאלות פתוחות, או שיותר קשה להביא אותו למעורבות, לכן יעדיף שאלות סגורות פשוטות.

שאלות יגרו את קהל העוקבים שלנו, ואנשים באופן כללי אוהבים להגיד מה הם חושבים. אז התאמת השאלה הנכונה לקהל היעד, תאפשר לנו להביא את קהל העוקבים למעורבות.

סטטוס בפייסבוק קורא לפעולה

פייסבוק מתפקדת יותר ויותר כמו טוויטר, לאנשים אין סבלנות והם רוצים להגיע לנקודת היעד כמה שיותר מהר. בפייסבוק אין מקום לפילוסופיה מיותרת, וליותר מידי מילים. לכן כדאי לשלב קריאות לפעולה ברורות בסטטוס, כך שהגולש יבין מהר מאוד מה אנחנו רוצים ממנו.

אם המטרה שלנו הוא שהוא יגיב או ייתן לייק, אז כדאי להנחות אותו מתי ומדוע לתת לייק. "אם אתם מסכימים לייק, ואם לא, פרטו בתגובות". כך שהגולש יידע מה עליו לעשות ומתי. אני רואה המון פרסומות בפייסבוק ללא שום קריאה ברורה לפעולה.

בפרסומת לפיצה למשל, "רק היום מגש פיצה ב-25 שקלים". בפרסומת כזאת אנו פונים לקהל יעד ספונטני, כזה שמוכן לנסות דברים חדשים ומעכשיו לעכשיו. כלומר הוא לא מחפש לחקור יותר מידי על הפיצה אלא רעב, רואה את הפרסומת ומזמין. במקרה הזה, כדאי היה לציין מה על הגולש לעשות כדי להזמין.

באופן אוטומטי אני כבר מוסיף בכל קמפיין שאני עושה את צמד המילים "לחץ כאן". "רק היום מגש פיצה ב-25 שקלים, להזמנה לחץ כאן". כתיבת צמד המילים "לחץ כאן", היכן הגולש צריך ללחוץ, תעלה את הסיכוי המעורבות שלו.

צרפו תמונה לפוסט בפייסבוק

כדאי ורצוי לצרף תמונות לפוסטים שאנחנו מעלים לפייסבוק. ההיסטוריה מלמדת שפייסבוק נוהגת לקדם יותר סטטוסים הכוללים תמונה, מאשר כאלו שאינם כוללים תמונה. כך שאם אנחנו מפרסמים סטטוס, אנחנו רוצים לעשות הכל כדי לנצל בצורה מקסימלית את התפוצה האורגנית אליה אנחנו יכולים להגיע.

חשוב לשים לב שהתמונות בהן אנו משתמשים הן תמונות לשימוש חופשי מסחרי. כלומר תמונות שאינן בעלות זכויות יוצרים, וניתן להשתמש בהם לשימוש חופשי. תמונות הנמצאות בגוגל תמונות, הן לא תמיד תמונות לשימוש חופשי וכדאי לשים לב.

תמונה של מאגר התמונות Pexel

אז איך מוצאים תמונות לשימוש חופשי?

אז איך נמצא את התמונה המתאימה עבור הפוסט שלנו מבלי להסתבך? פשוט מאוד. ישנם אתרים של אנשים נחמדים מאוד, שהחליטו לשחרר את התמונות שלהם לשימוש חופשי. כך שאני ואתה ואת, נוכל להשתמש בתמונות הללו מבלי לדאוג מזכויות יוצרים.

https://www.pexels.com/

https://unsplash.com/

נסו תמיד לקצר את הסטטוס

כפי שכבר אמרתי, פייסבוק דומה מאוד לטוויטר מבחינת סבלנות האנשים הגולשים בו. מי שגולש בפייסבוק לא מחפש לקרוא סטטוסים ארוכים או מיני ספרים. אני נתקל בהרבה אנשים שמפרסמים שירה בפייסבוק, או מפרסמים את המחשבות שלהם. אין בעיה עם כתיבת שירה, אך פייסבוק אינה פלטפורמה לכתיבת שירה. במישור המקצועי, אני נתקל בעורכי דין / רואי חשבון, או אנשי מקצוע אחרים, שמפרסמים מאמרים בפייסבוק עצמם, כסטטוס.

דוגמה לכך הוא סטטוס שכתב רואה חשבון בנושא עדכון תקנות מס הכנסה. הוא כתב פוסט מפורט ומרתק על הנושא, אך הוא עשה זאת בסטטוס. הוא כנראה חשב שזה יחסוך מאנשים לצאת מהרשת החברתית, ולכן הוא יעדיפו לקרוא את המאמר בפלטפורמה. אבל זאת טעות.

במקרה כזה, עדיף לפרסם את המאמר באתר חיצוני, ולקשר מהפייסבוק למאמר תוך צירוף מספר משפטים. אני בדרך כלל ממליץ להשאיר את כמות הטקסט בסטטוס כמה שיותר קצרה (120 תווים בערך). כתיבה של סטטוס קצר מעניין ופיקנטי בצירוף קישור למאמר המלא יגרוף הרבה יותר קוראים מאשר פרסום המאמר בתוך העמוד המקצועי של אותו בעל מקצוע.

מקווה שהמאמר הזה עזר לנו להבין את חשיבותם של מספר פרמטרים שיכולים בקלות לשפר את המעורבות בפוסטים שלנו. אם אתם מכירים עוד אנשים שרוצים ללמוד איך לכתוב את הסטטוס המנצח הפייסבוק או איך לכתוב את הפוסט המושלם בפייסבוק שתפו איתם את המאמר הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רפאל סבן - פיתוח עסקי ושיווק

מגיע שלב בו כל עסק צריך עזרה לעשות את הצעד הנוסף קדימה. פיתוח עסקי שיווק נכון, יאפשר לכל בעל עסק להגדיל באופן משמעותי את מאגר הלקוחות שלו. גידול עסקי מהר מידי, עשוי להוביל למשברים, לכן תהליך פיתוח העסק צריך להעשות במקצועיות.
פנו אלי