איך למצוא רעיון טוב לפוסט, כתבה או מאמר

איך למצוא רעיון טוב לפוסט, כתבה או מאמר

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

אחד הדברים הקשים ביותר עבורי בכתיבה הוא בחירת הנושא. איך למצוא רעיון לפוסט, כתבה או מאמר. עם רצף הכתיבה אני מסתדר הייטב, אך מה שמקשה עלי בכל פעם מחדש הוא תהליך מציאת הרעיון לפוסט או למאמר. הרי מטרת כתיבת הפוסט הוא לענות על שאלה, לספק ידע למי שקורא את המאמר. הגולש צריך לצאת בסוף תהליך הקריאה, כאשר הוא למד משהו חדש. כל התהליך הזה, צריך גם להשתלב עם קידום האתר, או הפצת המאמר. אין טעם בכתיבת פוסט שאף אחד לא יקרא. לכן בפוסט הזה נלמד איך למצוא רעיון למאמר או לפוסט.

לפני שנתחיל, חשוב לי לציין ולחדד, שמטרת הפוסט הוא ללמוד כיצד למצוא רעיון לפוסט ואיך למצוא רעיון למאמר, ולא איך למצוא מילות מפתח. לפני שתתחילו לקרוא את הפוסט הזה, שיסביר לכם איך למצוא רעיון למאמר, עדיף שכבר תהייה לנו רשימה בסיסית של מילות מפתח. העובדה שטרם מצאנו רעיון למאמר, לא אומרת שאין לנו כיוון בסיסי, או מילות מפתח עליהן אנו רוצים להתמקד. הרי למקום בו יפורסם המאמר יש נושא, למשל בלוג שיווק, בלוג קידום אתרים, או כל בלוג או אתר אחר.

למצוא את הרעיון המושלם לפוסט הבא

אחרי שהבנו שצריכה להיות לנו רשימה בסיסית ביותר של מילות מפתח, אפשר להתחיל ולחפש רעיון למאמר. את התהליך הזה נעשה לצד כלי מצוין וחינמי, שיעזור לנו למצוא את הרעיון הבא למאמר שנפרסם. הכלי חינמי ברובו המוחלט, אם כי קיימת הרחבה בתשלום. אני מעולם לא השתמשתי בגרסה הלא חינמית של הכלי, אלא רק במה שחינם. כך שכל מה שאסביר או אעשה במאמר הזה, תוכלו לעשות גם מבלי לשלם תוספת. לכל המתעניינים, הגרסה בתשלום תאפשר לנו לקבל תמונות איכותיות יותר של התוצאות, ותוריד את מגבלת החיפושים היומית במערכת. אם אתם לא מחפשים רעיונות לכתבות על בסיסי שעתי, הגרסה החינמית אמורה להספיק לחלוטין.

Answer The Public – הוא הכלי שילווה אותנו היום במציאת הרעיון למאמר. כפי שכבר ציינתי, מדובר בכלי חינמי. לצערנו, הכלי לא פועל בעברית, אבל אל דאגה נוכל להסיק מסקנות ולמצוא רעיון בעזרת הגרסה באנגלית. מי שכותב באנגלית, יהנה, אבל אם אתם כותבים בעברית, זה לא ממש יפריע.

במסך הבית של האתר, תוכלו למצוא סרטון שבדרך כלל רץ ברקע, ולמטה תיבת טקסט חופשית. תחילה נסנן את השפה בה נכתוב, ניתן לבחור בכל שפה בה נוח לכם לכתוב. אני מזכיר, אין אפשרות לכתוב בעברית. לאחר מכן ניתן לבחור את האזור, אפשרות שקיימת אך ורק בגרסה המשודרגת יותר של הכלי. לנו זה לא רלוונטי כרגע. בתיבת הטקסט החופשית, נכניס בכל פעם את מילות המפתח שלנו. למשל: רעיון לכתבה, רעיון למאמר, איך למצוא רעיון לכתבה, איך למצוא רעיון למאמר.

לצורך הדוגמה, כתבתי “רעיון לפוסט בבלוג”, “Idea for blog post”. במקרה הזה אני מקבל 24 שאלות או צירופים שונים של משפטים שאנשים מחפשים בגוגל וכוללים “רעיון לפוסט בבלוג“. בין הצירופים השונים ניתן למצוא, רעיון לכותרת של בלוג פוסט, רעיון לסדרה של בלוג פוסט וכו’. כלומר צירופים שונים שאנשים מחפשים בגוגל עם מילת המפתח שלנו. בדוגמה הזו למשל, קיבלתי רעיון מצוין למאמר. רעיון לכותרת של פוסט בבלוג. במאמר זה אוכל לפרט כיצד לכתוב את הכותרת הנכונה למאמר.

רעיון לפוסט לבלוג – מתוך אתר Answer The Public

כל העניין נהפך למעניין הרבה יותר כאשר מחפשים מילת מפתח אחת בלבד. למשל “קידום אתרים” או באנגלית SEO. כשנחפש את מילת המפתח הזו באתר, נקבל מאות צירופים שחופשו בגוגל. כולם יהיו מחולקים על פי קטגוריות ברורות של, למה, מה, מי, איפה וכו’. בנוסף לחלוקה על פי קטגוריות, ליד כל ביטוי יש עיגול ירוק. ככל שהירוק כהה יותר, כך יש לביטוי יותר חיפושים. אנחנו כמי שמחפשים רעיון למאמר, נסתכל מה הם החיפושים הנפוצים יותר, ומכך להבין במה קהל היעד שלנו מתעניין. ברגע שנדע במה קהל היעד שלנו מתעניין, יהיה לנו הרבה יותר קל למצוא רעיונות לכתבות הבאות.

איך למצוא רעיון לכתבה – צילום מסך קידום אתרים – מתוך אתר Answer The Public

בתמונה המצורפת למעלה, ניתן למצוא כ-180 צירופים שונים של שאלות שהן בסיס מצוין לרעיונות לכתבות ומאמרים. שאלות אלו נשאלות על ידי גולשים במנוע החיפוש של גוגל. כל השאלות כפי שאמרתי קודם לכן, הן מסומנות על פי כמות הפעמים בהם הן נשאלות. דבר שיאפשר לנו לדעת האם שאלה מסויימת היא שאלה נפוצה, או רק בעיה נקודתית. כאשר נרד למטה בעמוד, נוכל למצוא עוד מאות רבות של רעיונות לכתבות בעזרת שאלות חיפושים אחרים. שאלות חיפוש שאלו, יספקו לנו זווית נוספות על פיה נוכל לחשוב על רעיון לכתבה או מאמר.

איך למצוא רעיון לפוסט – מתוך אתר Answer The Public

בעזרת מילת מפתח אחת בלבד, ניתן לקבל מאות רעיונות לכתבות ומאמרים שניתן לכתוב. בלוג אשר מתמקד בנושא של קידום אתרים, יוכל לכתוב פוסט רלוונטי ומקיף לקהל היעד שלו בנושא קידום פורומים. ניתן לראות שנושא קידום פורומים למשל, הוא נושא חם יותר מאשר קידום ביוטיוב. תוך מספר רגעים, כל בלוגר יכול להחשף לתכנים שמעניינים את קהל היעד שלו. על בסיס זה, ניתן לפתח רעיונות לכתבות ורעיונות למאמרים.

איך למצוא ראיון למאמר – קידום אתרים ללא – מתוך אתר Answer The Public

ניתן לקבל אף יותר רעיונות למאמרים, על ידי שילוב מילת המפתח שלנו עם הביטוי ללא. קידום אתרים ללא תוכן , או קידום אתרים ללא קישורים חיצוניים. שני הנושאים הללו יכולים להפוך למאמרים גדולים ומפורטים מאוד, או לסדרה שלמה של כתבות בנושא, שתסביר כיצד לקדם אתר ללא קישורים חיצוניים. לא אתן לכם דוגמות נוספות לצירופים של רעיונות לכתבה שהכלי הזה יכול להפיק, אבל אין ספק שהוא מאפשר לכל כותב תוכן לקבל במספר רגעים מאות רעיונות לכתבות ומאמרים.

איך למצוא רעיון למאמר? מחולל רעיונות לכתבות

אז איך מוצאים רעיון למאמר? כאשר אנו מקבלים עבודה של כתיבת תוכן בתחום איננו מכירים הייטב, קשה להמציא רעיונות לכתבות או מאמרים מהראש. בנושאים שנוגעים אלינו, יהיה לנו הרבה יותר קל לעלות על רעיון נחמד וחביב מהרגע להרגע. אך כאשר מבקשים מכותב תוכן לכתוב 5 מאמרים על החלפת גלגלים לרכב, הדבר נהפך למסובך הרבה יותר. רבים מכותבי התוכן אותם אני מכיר, מתבססים על חומרים מחו”ל. הם קוראים אותם, מנתחים אותם, וכותבים את המאמר על בסיס מה שקראו בשפה אחרת. הם שואבים רעיונות למאמרים מכתבות שכבר פורסמו בשפות זרות.

אך כאשר התחום לא מוכר לנו כלל, יהיה קשה למצוא מקורות איכותיים באנגלית. לא משום שאנחנו לא יודעים לחפש בגוגל, אלה בגלל שאנחנו לא מכירים את הבעיות, לא יודעים מה לחפש בגוגל. אנחנו לא יודעים מה הם האתרים המובילים בתחום, ומה המגמות שלו.

אז איך מוצאים רעיון למאמר? Answer The Public יאפשר לנו להקיש את מילת המפתח “החלפת גלגלים”, ולמצוא מאות רעיונות למאמרים שאנחנו יכולים לכתוב. תוך הצלבה של מספר מקורות באותו הנושא, נוכל להפיק מאמר מושלם על כל תחום שרק נרצה. במידה ונצטרך לכתוב מספר רב של מאמרים, נוכל הפיק את כל הרעיונות למאמרים בעזרת Answer The Public.

השילבו שבין הרעיונות לכתבות, ולכמות החיפושים שיש לכל אחד מן הביטויים הוא שילוב מנצח. לא רק שהוא יקדם את האתר בכללתו משום התוכן האיכותי שיפורסם בו. אלה שמאמרים אלו יתנו פתרון לבעיות אמיתיות של אנשים. אם יש לביטויים אלו נפח חיפוש גדול באנגלית, סביר להניח שהבעיות יהיו דומות גם בישראל. כך שגם בישראל יהיה לאותו הביטוי נפח חיפוש גדול. Answer The Public מאפשר למצוא רעיון לכתבה בקלות, ולכתוב מאמרים שיבואו טראפיק לאתר.

הכלי הזה הוא כלי נפלא, שמאפשר לכל תוכן תוכן, עיתונאי, בעל בלוג, למצוא רעיונות לכתבות בתחומים בהם הוא כותב. אני מקווה שהצלחתי לגלות לכם כלי חדש, שיעזור במציאת הרעיונות לכתבות ולמאמרים. ושכמובן עניתי על השאלה איך למצוא רעיון למאמר? או איך למצוא רעיון לכתבה. אם אהבתם ואתם מכירים עוד חברים שמסתבכים במציאת רעיון למאמר, שתפו איתם את המאמר הזה. במידה ואתם רוצים ללמוד עוד על הכלי, אני ממליץ לכם לצפות בסרטון למטה (אנגלית).

סרטון הסבר על איך למצוא מילות מפתח ורעיון לכתבה.



רוצים לקרוא עוד על שיווק באינטרנט?