מה זה שיווק שותפים ואיך מתחילים?

רבות דובר על שיווק שותפים. פרסומות רצות ומספרות שבעזרת שיווק שותפים, נוכל להרוויח כמה עשרות אלפי שקלים בחודש. כל זה, ללא ניסיון. על פי הפרסומות, כל מה שצריך בשביל להצליח, הוא מחשב ובית קפה לעבוד ממנו. החלטתי לעשות קצת סדר בנושא, ולהסביר מה זה שיווק שותפים, איך הוא עובד, למי הוא מיועד, וכמה אפשר להרוויח.

מה זה שיווק שותפים?

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים היא אחת מהדרכים המפורסמות ביותר כדי להרוויח כסף באינטרנט. עיקרון שיווק השותפים הוא שיווק מוצרים של אנשים אחרים בתמורה לעמלה. עולם האינטרנט מלא תחרות, אתרים קמים ונופלים וכולם מנסים למכור מוצרים משלהם. שיטה זו מאשרת להרוויח, מבלי ליצור מוצר עצמאי, אלא על ידי שיווק מוצר קיים בתמורה לעמלה מהמכירה.

בדומה לתיווך, בו המתווך מקבל עמלה. שיווק שותפים פועל באותה הצורה. אנו רגילים לרכוש מוצרים באופן ישיר, במכולת למשל. בעל המכולת קונה מוצר מהספק, ומוכר אותו בחזרה לקהל הלקוחות שלו. שיווק שותפים מכניס למשאווה אדם נוסף, מתווך, שממקם את עצמו בין הקונה למוכר ודואג לביצוע העסקה. בתמורה לכך שהמתווך דואג להביא את הקונה אל המוכר, הוא מקבל עמלה וכך מתפרנס. בדיוק כמו מתווך נדל"ן, ששכרו בעמלת התיווך מכל עסקה.

למה צריך שיווק שותפים?

מה זה שיווק שותפים

https://youtu.be/4ZrSmfo16sk
סרטון הסבר באנגלית על שיווק שותפים – למאמר באנגלית

למה צריך שיווק שותפים?

למה צריך שיווק שותפים? מישהו באמצע שיקבל על כך עמלה. מדוע אותו הייצרן, אינו יכול את הסחורה בעצמו? כאן למעשה כל העניין מתחיל להיות מעניין, גם עבור המשווק ובעיקר בשביל היצרן.

בניגוד לחוזה רכישת סחורה, שיווק שותפים לא מכיל התחייבות לכמויות או למחזור. כל אחד יכול להיכנס לתחום ולהתחיל למכור ברגע אחד. בין אם אנחנו מוכרים מוצר אחד בחודש, או 50 ביום, לא תהייה שום בעיה. נמכור, נרוויח, לא נמכור, נמשיך לנסות.

גם אם לא נצליח, נוכל להמשיך לנסות למכור גם אם נמכור 50 מוצרים ביום, וגם אם רק אחד בשנה. בשיווק שותפים במטרה היא למכור, לא משנה כמה. עדיין לא ענינו על השאלה למה צריך שיווק שותפים.

למה צריך שיווק שותפים – ייצרן

נענה על השאלה, למה צריך שיווק שותפים, אבל מזווית הייצרן. הפופולאריות של שתחום שיווק השותפים צבר, הביא חברות ליצור רשתות שיווק שותפים. כאלו שמאפשרות לייצרנים להציע למשווקים את מוצריהם. רשתות שיווק שותפים מפשיטות את התהליך, ובעזרת רשתות אלו היצרנים יכולים להגיע בקלות למשווקים שיעזרו להם להגדיל את המכירות.

רשתות שיווק שותפים ולמה צריך שיווק שותפים – משווקים

עבור משווקים, ישנן מספר דרכים להשיג מוצרים לשיווק בשיטת שיווק שותפים. אתרים גדולים ומפורסמים כגון איביי, אמזון, מציעות תכניות שיווק שותפים. נוכל בקלות להצטרף לאותן תכניות השותפים, ולהתחיל להרוויח עמלות מהמוצרים שנפרסם. אם מישהו קנה דרך קישור שותפים שלנו מוצר ב-100 דולרים. ואנחנו מקבלים 3% עמלה על כל מכירה. הרווחנו 3 דולרים מהמכירה הזאת.

בעקבות אותן התכניות, קמו גם רשתות שיווק שותפים, שמאפשרות לכולם להציע את המוצרים שלהם לשיווק. כך, משווקים נהנים ממוצרים רבים ומגוונים שהם יכולים לשווק. רשתות אלו מציעות מוצרים שהעמלה שלהם יכולה להגיע גם לכ-90% ממחיר המוצר. כלומר אם תמכרו בעזרת מוצר ב-100$, ייתכן ותרוויחו עד 90$ מהמכירה.

כאשר מצאנו את המוצרים שאנחנו יכולים למכור, כל מה שעלינו לעשות הוא לפתוח את התשתית מכירה. כלומר לבנות את מערך המכירה, שיאפשר לנו לחבר את רשת שיווק השותפים או כל מערך שיווק שותפים אחר, לקהל היעד שלו.

האם כל אחד יכול להצליח בשיווק שותפים?

האם כל אחד יכול להצליח בשיווק שותפים?

דיברנו על רשתות שיווק שותפים, על תכנית שיווק שותפים של אמזון, תכנית שיווק שותפים של איביי, אבל לא דיברנו על איך עושים כסף משיווק שותפים. איך למכור את המוצרים שבחרנו ומצאנו בכל רשתות השותפים השונות.

החלק הזה גם יענה על השאלה האם שיווק שותפים הוא פשוט? האם זה מיועד לכולם? הפרסומות מוכרות קורסים, וכדי למכור את אותם הקורסים הם מוכרים חלומות לאנשים. גורמים להם לחשוב שאפשר להתעשר ברגע אחד משיווק שותפים, שהוא משנה חיים. אענה על השאלה האם אפשר להצליח בשיווק שותפים ללא ניסיון.

כדי למכור מוצרים צריך לדעת למכור. כדי למכור מוצרים באינטרנט, צריך לדעת למכור באינטרנט. כדי להצליח בשיווק שותפים, צריך למכור באינטרנט, וצריך לדעת איך למכור באינטרנט. שיווק שותפים דורש ידע מעמיק ולפעמים גם קצת טכני בכל הקשור לבניית אתרים, או הקמת קמפיינים שונים.

הקמת הפלטפורמה לשיווק שותפים

לאחר שמצאנו את המוצרים, עלינו להקים את הפלטפורמה. למשל בלוג בתחום עניין מסוים. תחום הבישול למשל, הוא נישה מצויינת לפתיחת בלוג שמטרתו הוא הכנסות משיווק שותפים. גם בלוג המתעסק בסקירות, סקירת ספרים, טלפונים וכו'. חשוב שהנישה תהיה קשורה גם למכירות באינטרנט. בסופו של דבר, אנחנו רוצים להניע את הגולשים שלנו לרכוש באינטרנט את המוצר. מכונית לצורך העניין, לא קונים באינטרנט. לכן יהיה בלתי אפשרי להרוויח משיווק שותפים דרך מכירת מכוניות.

כאשר מדברים על הקמת פלטפורמה, למשל בלוג. צריך לדעת כיצד מקימים את הבלוג עצמו. אכן, קיימות פלטפורמות חינמיות להקמת בלוגים, וורדפרס למשל. אך איש שאינו טכני, לא יבין את המגבלות של המערכת, ולא בהרכח ידע לעבוד איתה ולהתאים לה את התוספים הנכונים. כלומר מעבר למכירה עצמה, יש פה תהליך של למידה והכרת פלטפורמה.

השלב השני, כאשר המערכת עובדת כמו שצריך, הוא התוכן. צריך לדעת איך לכתוב פוסטים בבלוג שלנו. הדבר עשוי להראות קל, כך בלוג תוכן יצירת תוכן איכות בכמויות גדולות. כך שזהו עוד אתגר שיש לקחת בחשבון בסופו של יום. במקביל לבחירת הנושא, חשוב גם לקחת בחשבון את הפח החיפושים ואת מילות המפתח בהן אנו רוצים להתברג. כלומר, מטרתנו היא למשוך גולשים גם מגוגל, שיחפשו תוכן ויגיעו למה שכתבנו. כל עניין מציאת מילות מפתח ומעקב אחר מיקומים בגוגל הוא עניין שלם.

אחרי שבנינו את הבלוג, ומצאנו את התוכן שאנחנו רוצים לכתוב ושאנשים מחפשים. אנחנו מגיעים לשלב החשוב ביותר בשיווק שותפים, התנועה לאתר. אנחנו רוצים להביא תנועה לאתר שלנו. האם אנחנו מסוגלים לעשות את זה?

זו היא השאלה הגדולה, האם אנחנו יודעים כיצד לגרום לאנשים להיכנס לקישור שלנו. המכירות דרך הווצאפ, או חברים קרובים לא יספיקו. אנחנו צריכים ליצור תוכן מעניין, או לפרסם את הקישורים בקבוצות לרלוונטיות, כדי שאנשים יכנסו לאתר ויקנו. שיווק שותפים עושה שימוש גם בקניית תנועה לאתר, אך האם אנחנו יודעים כיצד לעשות זאת?

אנחנו מבולבלים, למי מתאים שיווק שותפים?

אני לא בא להפחיד. להגיד שלא כדאי להיכנס לשיווק שותפים. אלא ששיווק שותפים הוא שיווק, שיווק דיגיטלי. וצריך לדעת לשווק כדי להצליח בשיווק דיגיטלי. פרסומות רבות מציגות את שיווק השותפים כתחום שפתוח לכל אחד, שניתן להתעשר ממנו בקלות. מדובר בתמונה לא נורא ושקרית של התחום. אכן, ניתן להצליח ולהרוויח סכומי כסף גדולים ויפים, אך מי שיכול להצליח בשיווק שותפים פשוט יודע למכור. לא משנה מה הוא ימכור, הוא יודע כיצד עובד האינטרנט וכיצד עובד השיווק הדיגיטלי בו.

לפני שמוציאים כסף על קורס שיווק שותפים, כדאי להתחיל בלהבין מה זה שיווק שותפים ולמי הוא מתאים. נסו לבנות מערך שיווק, ולחשוב כיצד אתם מוכרים את המוצרים. האם אתם בונים אתר, משתמשים בקבוצות פייסבוק, או שאתם עושים קמפיינים בלבד. אם תצליחו לבנות את התכנית, יש לכם בסיס להתקדם. אם אתם לא יודעים, יש עוד מה ללמוד.

אני באופן אישי מתרחק ככל האפשר מקורסים של שיווק שותפים. אני לא מרצה בהם, לא מגיע ולא משתתף בהם. כלל, אני לא נוהג להתקרב למקומות שמוכרים חלומות ומעדיף דברים מציאותיים יותר. לכן ממליץ לכם ללמוד לעומק מה זה שיוווק שותפים, ואיך להתחיל בתחום.

מקווה שעשיתי לכם סדר בכל תחום שיווק השותפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *